9 Ocak 2011

SÜTLÜ İRMİK TATLISI

MALZEMELER:
  • 17 Yemek kaşığı toz şeker
  • 7 Yemek kaşığı ince irmik
  • 1 Paket vanilin
  • 1 Kg. süt
HAZIRLANIŞI:
  1. Vanilin hariç tüm malzemeyi ocakta karıştırarak kaynatıyorum.
  2. Vanilini ekliyorum.
  3. Tatlının yarısını yuvarlık bir borcama ya da herhangibir servis kabına kabı önce ıslatıp döküyorum.
  4. Üstüne ceviz veya fındık döküp geri kalan tatlıyı da onun üstüne döküyorum.
  5. Buzdolabında soğuduktan sonra üstünü mevsimi ise çilekle süslüyorum.
Oldukça kolay olan bu tatlıyı  emzirme dönemindeyken yapardım hem çabuk olurdu hem de süt yapar diye bol bol yerdim sonuçta yağsız bir tatlı. Gerçi irmik tatlısını bilmeyen yoktur ama çoktandır yapmıyorsanız ya da  ölçüyü unuttuysanız bir hatırlatma olur diye düşündüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder