25 Nisan 2011

KABAK TATLISI


Kabak tatlısı yapmak çok kolaydır herkes bilir ama küçük bir püf noktası vardır.

MALZEMELER:
  • İstediğiniz kadar doğranmış balkabağı
  • Bolca tozşeker
HAZIRLANIŞI:

  1. Kabakları tencereye dizin tozşekeri üzerine bolca dökün. Şekere ölçü vermedim damak tadınıza göre ayarlayın diyeceğim ama kabak tatlısı bol şekerli olunca güzel oluyor adı üzerinde kabak! Ben yaklaşık olarak herbir kabak diliminin üzerine silme yemek kaşığı şeker gelecek kadar şeker koyuyorum.
  2. En az 2 saat ağzı kapalı olarak serin bir yerde bekletiyorum. Gece yaparsam sabah kaynatıyorum.
  3. Püf noktası kaynamasında: Kaynatırken sürekli başında durup altını öyle açıyorum ki ne taşacak ne de köpükler aşağı inecek. Köpükler ne kadar en üsttekilere nüfuzederse kabakların hepsi aynı kıvamda ve tatta oluyor.  Resimde görüldüğü gibi.
  4. Soğuyunca üzerine bolca ceviz dökün ya da benim favorim önce tahin sonra ceviz dökün. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder